הממשלה תאשר: חוות גלעד יוכר כיישוב רשמי

איתי גדסי No Comments on הממשלה תאשר: חוות גלעד יוכר כיישוב רשמי

הממשלה צפויה לאשר בישיבתה השבועית את ההכרה ביישוב חוות גלעד כיישוב מן המניין | בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל את תפקיד שר הבריאות, שוב

ישיבת הממשלה צילום: אלכס קולומוסקי, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה וועדת השרים לענייני חקיקה ידונו היום (ראשון) בהצעת החלטה והצעת חקיקה שמקדמות: "הקמת ישוב במועצה אזורית שומרון" – הקמת ישוב במאחז חוות גלעד, והצעת חוק "מעמדן של ההסתדרות הציונית העולמית ושל הסוכנות היהודית לארץ ישראל (תיקון – ניהול והקצאת הקרקע באזור יהודה והשומרון על ידי החטיבה להתיישבות)" אשר מטרתה "להכשיר" בדיעבד ועתידית הקצאת קרקעות לחטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית, לשם פיתוח ההתיישבות.

הצעת ההחלטה מסמיכה את שר הביטחון לקדם את הפעולות הנדרשות להקמת הישוב, ומשרד האוצר יכין חוות דעת לגבי תקציב ליישום ההחלטה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, אמר לקראת העלאת אישור חוות גלעד בישיבת הממשלה: "אנחנו מצפים לאישור היום של חוות גלעד. זה רגע מכונן ומרגש לתושבי חוות גלעד, למשפחת שבח היקרה ולמדינת ישראל כולה. הישוב חוות גלעד הוא ישוב שסיפור הקמתו וסיפור חלוציו האמיצים עוד יסופר דורות קדימה".

לדבריו: "אני בטוח שראש הממשלה שר הביטחון ושרי הממשלה כולה יקבלו את ההחלטה המנהיגותית הנכונה היום. האישור של חוות גלעד בצמוד לרצח הוא התשובה הנכונה גם ברמה הציונית וגם ברמה הערכית. שמשמעותה לא רק חיזוק המשפחה ועם ישראל כולו אלא היא גם מראה למרצחים הללו ולתומכיהם שמי שהרס בית אחד בישראל יקבל מאות בתים. מי שינסה להחליש את אחיזתנו בארץ יקבל ישוב חדש".

בנוסף, הממשלה תאשר היום את מינוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הבריאות בנוסף לתפקידו כראש ממשלה וכשר החוץ. מינוי נתניהו מגיע בשל החוק הקובע כי מילוי מקום שר שהתפטר מוגבל לשלושה חודשים ולכן הממשלה ממנה היום את נתניהו לשר בריאות קבוע.

הכנסת אמורה לאשר את המינוי לאחר שהממשלה תאשר אותו הבוקר. היועצת המשפטית של משרד ראה"מ העבירה חוות דעת לשרי הממשלה בה נכתב כי בניגוד לתחילת הקדנציה בה בג"צ קבע כי על נתניהו למנות שרים כי נטען שנתניהו מחזיק בתיקים רבים (ארבעה תיקים אז), הרי שכעת מדובר בשני תיקים נוספים לראשות הממשלה, והדבר מצוי בגדר הסביר.



0 תגובות